איזה עציץ כדאי לקנות לבית

בחירת העציץ המתאים לצמח שלך יכולה להיות משימה קלה ברגע שאתה לומד את כללי האצבע הבסיסיים; מידות, חומרים ודרישות ניקוז. הורי צמחים מאושרים צריכים יותר מסתם גודל, צורה ותערובת עציצים טובה. זה יכול להיות קשה יותר לבחור עציץ שמתאים באמת לצמח שלך ולפנים הבית שלך.

אם יש לך צמח בצבע עז, כגון אנתוריום או סחלב, בחר צורה עדינה, צבע וסגנון עציץ. זכור את הפרופורציות בין הצמח לעציץ, אתה יכול לערבב ולהתאים אותם כדי לקבל אפקט ויזואלי נחמד. להפוך לא אומר שאתה צריך לשים את הצמח שלך בעציץ גדול.

לעולם אל תניח את הצמח על תחתית העציץ או תכסה אותו באדמה

שכן הדבר עלול לגרום לצמח להיחנק. בעציץ גדול מדי, האדמה תתייבש לאט, מה שיגרום לצמח להיות נוטה יותר להירקב. עציצים גדולים מדי עבור הצמחים עלולים לגרום לבעיות בריאותיות מכיוון שעודפי האדמה יתייבשו לאט מדי. אם הסיר קטן מדי, ייתכן שהצמח שלך לא יקבל מספיק מים, או שלא יהיה לו מספיק מקום לשורשים שלו לצמוח.

מחפשים לקנות עציץ לבית? שורשים – חנות עציצים בעפולה זה המקום שלכם!

גודל העציץ יכול לעשות את ההבדל בין צמח חזק לצמח במצב קריטי

אם שורשים צומחים מתוך חורי הניקוז, אם הצמח שלך מרגיש תקוע בעציץ הנוכחי שלו, או אם הוא לא סופג מים כמו פעם, הצמח שלך עשוי להזדקק לעציץ גדול יותר בכמה סנטימטרים. בעת השתילה מחדש, מכיוון שהצמח גדל מהעציץ הנוכחי שלו, עבור לעציץ גדול יותר בקוטר 2-4 אינץ'. עבור צמחים גדולים יותר שגדלים בעציצים בקוטר של יותר מ-10 אינץ', הגדל את גודל העציץ בקוטר של 2 עד 3 אינץ'.
לעוד מידע בתחום של איזה עציץ כדאי לקנות לבית באפשרותך להעיף מבט ב- rootshopping.com

אם הצמח שלך גדול מגודל זה

בחר עציץ גדול יותר, גדול ב-2-4 אינץ' מהעציץ הנוכחי שלך. זה לא מתייחס לצמח בפועל, סנטימטרים מתייחסים לקוטר העציץ בו נמצא הצמח, וגאלונים מתייחסים לנפח המיכל שלו. השתלת הצמח למיכל המתאים הראשון או השתלה מעציץ קטן יותר נקראת השתלה. לרוב, כאשר קונים צמח מחנות, הוא עובר קומפוסט בעציץ פלסטיק.

אני בטוח שתרצו לכסות את זה על ידי הנחתו בעציץ אחר גדול יותר או שתילה מחדש של הצמח

אם תרצו להשתמש בעציץ ללא חורי ניקוז למטרות דקורטיביות, השתמשו בו כעציץ שמכיל את העציץ בו גדל הצמח. רוב צמחי הבית אינם גדלים במים עומדים, ולכן בתחתית העציץ צריך להיות חור ניקוז שדרכו זורמים מים החוצה ונכנס אוויר. אמנם אתה יכול לעשות עציצים ללא ניקוז, אבל זה דורש השקיה זהירה מאוד כדי לא להטביע את הצמח, וזו הסיבה לכל האפשרויות המובילות הללו (כולל עציצים תלויים) יש אותן.

אם אתם שותלים ישירות בעציצים שאינם מיועדים לכך

עליכם להיזהר. השתלה לעציץ נוי חדש יפעיל עומס נוסף על צמחי הבית ותקשה על הטיפול בהם. עציצים יכולים להוסיף יופי ועניין לחלל הפנימי שלך, אבל מים שחודרים מתחתית העציץ עלולים לפגוע במשטחים כמו עץ.

חומר עציץ הוא גורם שיש לקחת בחשבון בעת בחירת עציץ לעציץ הבית שלך, אך גם גודל העציץ והניקוז ממלאים תפקיד חשוב בוויסות הסביבה של הצמח שלך. מסיבה זו, כדאי לדעת כיצד לבחור מיכל עציץ ומצע עציצים שיכולים לשפר את בריאותו הכללית.

זה תלוי בך באיזה מחומרי העציץ האלה להשתמש וכל אחד מהם יעבוד. צמחים דקים יותר כמו סחלבים יכולים להיות תובעניים יותר, היזהר לשמור על תווית הצמח כדי למצוא את שילוב האדמה המתאים למילוי העציץ שלך.

פשוט מניחים את הצמח החדש

עציץ הפלסטיק וכל השאר בעציץ דקורטיבי ומעליו אזוב ספרדי או סלעים כדי לכסות את הרווחים. בעת השקיה, אתה יכול בקלות להעביר את הצמח לכיור או לגיגית, להשרות אותו היטב, ולאחר מכן לתת לו להתנקז לפני שמחזירים אותו, ולבטל את הצורך להשתמש בצלוחיות ניקוז (שעדיין נראות די דביקות מתחת לסירי הנוי שלך). כשמגיע הזמן להשקות, קחו את הצמח לכיור או לגיגית (רצוי בסיר התינוק המקורי) ונותנים לו להיספג כך שהמים ייפטרו מזיהומים והגוש ירטב לגמרי.

השארת הצמח בכמה סנטימטרים של מים למשך 20-30 דקות תעזור לו לספוג לחות לשורשים היכן שהיא נחוצה ביותר

העודפים חופשיים להתנקז מתחתית המיכל, מה שמאפשר לחמצן להגיע לשורשים (אם אתם משתמשים בצלוחית או במגש מתחת לסיר, הקפידו לרוקן אותו כדי שהשורשים לא יירטבו מדי).

כל דבר שאינו עמיד למים יכול לשמש גם לאחסון הסירים

אך הקפידו לכסות אותם בניילון כדי שלא יירטבו. עדיף לכסות את המיכל בחורף, שכן אפילו הסירים החזקים ביותר עלולים להתפוצץ מהפשרה חוזרת והקפאה של המים בפנים. כל דבר שעשוי ממתכת הוא הטוב ביותר לאחסון עציצי פלסטיק מאשר לשתילה, אך זכור שמתכת עלולה להחליד.

לפעמים בעלי צמחים פשוט קמצנים

הם מרטיבים את הקרקע העליונה, אבל אף פעם לא מביאים מים לשורשים. לדברי ג'סיקה לורנס, רוב צמחי הבית גדלים לאט ומשתלבים היטב בעציצים שלהם, אבל כשיש בעציץ יותר שורשים מאשר אדמה, זה הזמן לשתול מחדש.