מה זה מחשוב ענן

במקום לגרום לשרת אחד להופיע יותר מהשני, מחשוב ענן גורם למרכזי נתונים שלמים להיראות כמו שרתים בודדים, רשתות, מכשירים, ניהול מערכת, אבטחה, אחסון ותשתיות אחרות על מסך אחד.

בעזרת מודל מחשוב זה שרתים

רשתות, יישומים ואלמנטים אחרים המחוברים למרכז הנתונים הופכים לנגישים באמצעות האינטרנט למשתמשי קצה ה- IT באופן שיוכלו לרכוש את סוג וכמות כוח המחשוב הנדרש. במקום להחזיק בתשתית מחשוב משלהם במרכז נתונים, חברות IT משכירות גישה ליישומים ואחסון מספקי שירותי ענן. יתרון אחד בשימוש בשירותי מחשוב ענן הוא שחברות יכולות להימנע מהעלויות המקדימות והמורכבות הכרוכה בבעלותם ותחזוקת תשתיות ה- IT שלהם ותשלום עבור מה שהם משתמשים וכיצד הם משתמשים בה.

שירותי מחשוב ענן מכסים מגוון רחב של אפשרויות

החל מתהליכי אחסון ורשת בסיסים ועד לעיבוד קולי טבעי, בינה מלאכותית ויישומי משרד סטנדרטיים. דוגמאות בולטות כוללות את הענן Elastic Compute Cloud של אמזון (EC2) לשירותי אחסון פשוטים, IBM וספקיות IT מסורתיות אחרות המציעות שירותים וחברות טלקום עם ספקיות נוספות כמו Verizon Business. ספקי ענן מארחים או שוכרים מבחר של פלטפורמות תשתית והצעות תוכנה באופן מקומי, מה שמעניק לארגון שלך גמישות לעבור לשירותי מחשוב ענן בהתאם לצרכים המשתנים שלך.

מחשוב ענן

הוא מתן שירותי מחשוב לפי דרישה ליישומים, אחסון וכוח מחשוב דרך האינטרנט על בסיס תשלום לפי התשלום. מחשוב ענן הוא הגישה למשאבי מחשוב אינטרנט לפי דרישה (שרתי יישומים, שרתים פיזיים, שרתים וירטואליים, אחסון, כלי פיתוח ויכולות רשת) המתארחים במרכזי נתונים מרוחקים ומנוהלים על ידי ספק שירותי ענן (CSP). מאז 2016, קומץ חברות, כולל HPC, Amazon Web Services, Univa, Silicon Graphics International, Sabalcore, Gomput ו- Penguin Computing, מציעות מחשוב בעל ביצועים גבוהים בענן.

מחשוב ענן

הוא מתן שירותים שונים באינטרנט הכוללים אחסון נתונים, שרתים, מאגרי מידע ותוכנות רשת. מחשוב ענן כולל את האמצעים לארח תשתיות, מערכות ויישומים בכונן הקשיח או בשרת האתר שלך, או שאתה יכול לארח אותם בשרתים וירטואליים מקוונים המחוברים למחשב שלך באמצעות רשת מאובטחת. חברות מספקות שירותי ענן המאפשרים למשתמשים לאחסן קבצים או יישומים בשרתים מרוחקים ולגשת לנתונים דרך האינטרנט.

מחשוב ענן

הוא צורת מחשוב המאפשרת לנהל רשת אחסון נתונים, יישומים, כלי אבטחה ופיתוח באמצעות האינטרנט בניגוד למחשבים מקומיים בשרת באתר בחברתך. בקיצור, מחשוב ענן דורש זמינות של משאבי מערכת מחשבים (אחסון נתונים, אחסון ענן וכוח מחשוב) בניהול משתמשים ישיר ופעיל. Public Cloud היא סוג של מחשוב ענן שבו ספק ענן הופך משאבי מחשוב (יישומי SaaS, מכונות וירטואליות בודדות (VMs), חומרת מחשוב מתכת חשופה ופלטפורמות תשתית ופיתוח של חברות זמינות למשתמשים באינטרנט הציבורי. — -ענן פרטי משלב הרבה מהיתרונות של מחשוב ענן, כולל גמישות, מדרגיות, מתן שירות קל, בקרת גישה, אבטחה, התאמת משאבים ותשתיות באתר. ענן פרטי דורש מהארגון לבנות ולתחזק תשתית ענן משלו כך שמשתמשים פנימיים בענן הפרטי יכולים לחוות אותו כשירות מחשוב ענן. התחברות לענן הציבורי פירושה שתוכל לגשת למשאבי מחשוב המתארחים במרכז נתונים על ידי ספק שירותי ענן של צד שלישי בחיבור אינטרנט במקום להחזיק ולתחזק. אותם.

אדריכלות מוכוונת שירות דוגלת בשירותים תחת ראשי התיבות EAAS או XAAS [74] או AAS

אך ספקי מחשוב ענן מציעים את שירותיהם בדגמים שונים עם שלושה דגמים סטנדרטיים: NIST Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS). המאפיין המרכזי של המודל הסופי הוא גישה נוחה לרשת לפי דרישה למאגר משותף של משאבי מחשוב (רשת, שרת, שירותי אחסון ויישומים) שניתן לפרוס ולשתף תוך מאמץ ניהולי מינימאלי ואינטראקציה עם נותני שירותים. הבעיה היא שפתרונות אלה נוטים להגביל את הלקוחות למכנים משותפים כמו אחסון וחיוב, תוך התעלמות ממגוון השירותים שהופכים את הענן לייחודי.

למשל

מפתח שרוצה להשתמש בשירות למידת המכונות של Google TensorFlow בפלטפורמת הענן של Google כדי לפתח יישומים המאפשרים למידת מכונה עשוי להעדיף את פלטפורמת CloudBee בהנחיית ג'נקינס לצורך אינטגרציה רציפה. יישום ופיתוח אפליקציות מרובות עננים יכול להיות מאתגר בשל ההבדלים בין שירותי ספק ענן, יישומים, תוכניות, ממשקים וממשקי API. לקוחות מרבים לחבר את מודל המחשוב הזה לשירותי תשתית, פלטפורמות, מערכות הפעלה, שירותים ותוכנות כשירות יישומים (כגון SaaS) ומתייחסים אליו כמכונה פנימית של מרכז נתונים המציעה את אותה פונקציונליות.

סטודנטים למדעי המחשב יכולים לעבוד על פרויקטי ענן משלהם

ליצור אתרים, משחקים ויישומים אחרים כדי להרחיב את תיקי העבודה שלהם או לצבור ניסיון עם טכנולוגיות ענן ספציפיות. אפליקציות אינטרנט ומפתחי אפליקציות לנייד (הידועות גם בשם Backend Services או BaaS) מציעות דרך לחבר את היישומים שלהן לאחסון ענן, שירותי מחשוב ענן וממשקי תכנות אפליקציות (API) כדי להציג את היישומים כערכות פיתוח תוכנה מותאמות אישית (SDK). השימוש ב- SaaS ביישומי ושירותי ענן הופך לדרך הבולטת של חברות לגשת ליישומי תוכנה.
על מנת לקרוא עוד מידע בנושא של פתרונות מחשוב לעסקים ומה זה מחשוב ענן ניתן לבדוק כאן: activate.co.il

חברות מחשוב ענן רבות כמו AWS

מיקרוסופט וגוגל מציעות הסמכות משלהן המכסות מגוון של כישורים, אומר Overmyer כגון Certified Cloud Practitioner, מוסמך ונלמד על ידי AWS Cloud Foundation. שירותי הזרמת מוזיקה למשל מאפשרים למשתמשים להזרים מוזיקה לשירות ענן דרך האינטרנט במקום לגשת לקבצי מוזיקה במחשב מקומי, אומר OMyer. Google משתמשת במודל דומה, ומחלקת משאבי מחשוב ענן לאזורים המחולקים לאזורים הכוללים מרכזי נתונים אחד או יותר בהם הלקוחות יכולים להפעיל את שירותיהם.

לעוד מידע על מה זה מחשוב ענן ושירותי מחשוב לעסקים נא להעיף מבט ב- activate.co.il