ציוד מקצועי לאולפן הקלטות

מדריך זה מיועד למי שרוצה ללמוד כיצד להקים אולפן הקלטות משלו ולהתחיל ליצור מוזיקה. להלן מספר מאמרים שיעזרו לך למצוא את הציוד המקצועי הטוב ביותר לאולפן ההקלטות שלך בבית או במשרד. מדריך זה מכסה התקני הקלטה לאולפן ההקלטות הביתי שלך ואביזרי אולפן אחרים. רשימה זו תמשיך תלוי כמה פשוטים או מתקדמים שתרצו שתהיה, אך היא תכסה הכל החל ממסכי סטודיו עצמאיים, צגי סטודיו סטנד-אפ ומיקרופוני סטודיו סטנד-אפ ועד למגוון מלא של מיקרופונים ורמקולים.

רוב הציוד באולפנים מסחריים יהיה דומה לציוד בסטודיו שלך

בין אם אתם רוצים סטודיו מן המניין עם הציוד הדרוש לסטודיו מקצועי ובין אם רק רוצים לבנות סטודיו פשוט עם חדרי שינה, הציוד הדרוש לכם נשאר זהה. זה יכול להיות שולחן כתיבה או תחנת עבודה סטודיו שתוכננה במיוחד בה תוכלו למקם מיקרופונים, רמקולים ואוזניות, כמו גם מכשירים אחרים שבהם אתם משתמשים כדי לערוך, לערבב ולשלוט בהקלטות שלכם. מכשיר הקלטה ביתי מאפשר לכם לחבר מיקרופונים ורמקולים (או אוזניות) למחשב שלכם.

ראשית, עליכם לבחון את סוגי הכבלים הדרושים להתקנתכם עבור מיקרופונים, צגי אולפן וממשקי שמע. כבלי XLR משמשים לחיבור כל המכשירים שלך אליהם כדי שיהיה אולפן הקלטות פונקציונלי לחלוטין.
כדי לקרוא עוד אודות ציוד מקצועי לאולפן הקלטות כדאי לבדוק כאן: audiovideo.co.il

אם אתה נמצא באולפן הקלטות חי, כדאי לשקול לקנות בהקדם האפשרי. אם אתה משתמש במכשירי תוכנה, תוכל להוסיף בקרי MIDI לרשימת הביקורת שלך להקלטה ביתית.

פשוט בחר חמש יחידות סטודיו ויהיה לך סטודיו ביתי תוך זמן קצר

בדיוק כמו המכשירים שלמעלה, לכולנו אולפני הקלטה מקצועיים הגונים בבית, אז קנו את מה שהתקציב שלכם מאפשר והתחילו להאזין לשמע מהנוחות שבביתכם. בדוק את כל המאמרים הללו ברשימת ציוד אולפני ההקלטות המקצועית שלנו, המתוארת בפירוט במדריך זה.

ברכישת ציוד הקלטה

זכרו שאיכות ההפקה אינה משקפת בהכרח את איכות הציוד שבחרתם, אם כי ניתן ליצור אולפן בתקציב הדוק. הצטיידות באולפן שלך באולפני הקלטה ביתיים חשובים תשפר מאוד את האיכות הכללית של הפרויקט שלך. צוות מעבדת המוזיקה סולו ישמח לעזור לכם למיין את רשימת ציוד הסטודיו הביתי שלנו ולבחור את המכשיר המתאים לכם.

DAW היא בעצם תוכנת המוסיקה המשמשת להקלטה, הפקה, מיקס ומאסטרינג. זה נקרא תחנת עבודה דיגיטלית לשמע (Daw) ומחובר למחשב שלך באמצעות ממשק שמע.

אם אתה משתמש במחשב שלך כמרכז אולפן ההקלטות שלך

אתה צריך דרך לחבר אותו. אתה יכול לקנות מיקרופון USB ולעשות הדגמה נחמדה ב- DAW שלך, אבל אתה רוצה ממשק שמע כדי שתוכל לחבר מיקרופון XLR איכותי ישירות לדאווה. כדי להקליט שיר, אתה צריך סוג של מיקרופון, כמו מיקרופון סטנד-אפ, מעמד למיקרופון או אפילו מעמד למיקרופון. זה יקליט את צליל השיר, ולא רק את הצליל של מה שאתה מקליט.

באולפן מקצועי יש הרבה ציוד הקלטה

שמוקדש גם לעידון האקוסטיקה של החדר. צג אולפן חיוני לאולפן למטרות ערבוב, שם תוכלו להאזין להקלטות שלכם ולהבטיח שאיכות הצליל תהיה מושלמת. אם אתה מקליט סאונד ומשתמש בצג אולפן, תזדקק גם לממשק שמע עבורו. מכיוון שרמקולים ואוזניות הם החלקים היחידים באולפן ההקלטות שאתה יכול לשמוע, זה הגיוני להשקיע בציוד מעקב איכותי. עכשיו כשסדרנו את הדברים העיקריים באולפני ההקלטה שלך, אל תדאג לגבי הדברים החשובים האחרים שיעזרו לך ליצור סביבת הקלטות נהדרת, כמו צגי אולפן נהדרים שיעזרו לך לוודא שההקלטות שלך נשמעות טוב יותר מאשר אם היית רק באמצעות אוזניות, למשל.

לרוב, כבר מחזיקים בבעלותכם מחשב שיכול להיות מרכז אולפן ההקלטות הביתי שלכם. ברוב האולפנים המקצועיים יהיו לפחות אחד כזה, אך אם אתה רק מתחיל, המחשב שלך עשוי אפילו להיות המחשב, בין אם בביתך ובין באולפני ההקלטה שלך.

אם אינך יכול להרשות לעצמך עמדות יוקרה חדשות

הכנס אותם לרשימת הבדיקה שלך לאולפן הביתי שלך. אתה יכול לקנות לוח קול או סינתיסייזר ולהשתמש במחשב נייד חדש ובכמה מיקרופונים עבור אולפני ההקלטה שלך. אם אתה הולך לאולפן שבו אתה מקליט עם מיקרופון אחד או שניים כדי לחבר ולהקליט את הגיטרה שלך, אתה מתחיל עם מיקרופון USB ולא צריך ממשק שמע. עם זאת, אם ברצונך להקליט תופים עם מיקרופונים רבים ולהקות או הרכבים חיים, ייתכן שלא תזדקק למספר רב של תשומות ולכן תקנה ממשקים זולים.